תפריט ראשי

ייעוץ מס ותכנון אסטראטגי עסקי

המשרד נוסד ב - 1964

tel
whatsapp
mail
waze
facebook
דיני עבודה
תפריט
דיני עבודה עוד...

 

העסקת עובד או עובדת במשק הבית

 

העסקת עובד או עובדת במשק הבית הופכת אותך למעסיק החלים עליו כללים הנהוגים גם לגבי עובדים שכירים. הנך אמור לפתוח בביטוח לאומי תיק להעסקת עובד במשק הבית. עליך לדווח על העסקתו ולשלם בעבורו דמי ביטוח לאומי פעמיים בשנה ( ינואר, יולי ). דמי הביטוח יכסו את החבות שלך במקרים של נכות, תאונת עבודה. הדיווח חייב לכלול פרטים מלאים של העובד/ת. דמי הביטוח הלאומי אינם גבוהים. לגבי עובד לפני גיל פרישה יש לשלם 7.25%. אפשר לנכות משכר העובד 2% מהם. לגבי עובדים המקבלים קצבת זקנה יש לשלם 2% מהשכר. נציין כי דמי הביטוח הלאומי הם על חלק השכר ללא נסיעות. פגיעה או נכות של עובד שלא היה לו ביטוח בביטוח לאומי, עלול לגרור חיוב המעסיק (אתה או אשתך) בתשלום ופיצוי המוסד לביטוח לאומי בגין דמי הפגיעה ו/או הנכות שישולמו לעובד.

 

 

כאמור יש לשלם לעובד הוצאות נסיעה. כן יש לשלם לעובד ימי חופשה ודמי הבראה. תשלומם של אלה יעשה לפי היקף המשרה של העובד. משרה מלאה הינה העסקה של 43 שעות בשבוע. אם עבד העובד 5 שעות בשבוע ( כמקובל בד'כ ) הרי שאחוז משרתו הינו 11.6% משרה.

 

 

בשנות ההעסקה הראשונות זכאי העובד ל 5 ימי הבראה בשנה ( לאחר השלמת שנת העסקה ראשונה ). לכן מגיע לו כלהלן:
5 ימי הבראה כפול 11.6% משרה כפול 351 ש'ח ליום = 204 ש'ח.
באותו אופן יחושבו גם ימי החופשה השנתיים. מגיעים לו שבועיים שלו בשנה , משמע 10 שעות בשנה עפ'י תעריף ההעסקה של העובד( עפ'י הדוגמא והיקף המשרה לעיל ). מומלץ לתעד (אפשר לשלם בשיק ) את תשלום דמי ההראה והחופשה לעובד.

 

זכויות נוספות של עובד/ת משק בית:

1. ימי מחלה

2. ימי אבל

3. הודעה מוקדמת

4. פיצויי פיטורין

 

 

 

 

העסקת עובד או עובדת במשק הבית

 

 

לחצו להדפסה

 

אתה זקוק לנו

צור איתנו קשר עוד היום!

 

 

הפעל נגישות

בניית אתרים